اتوبار 20 اتوبار 20 .

اتوبار 20

كارگران حمل بار اتوبار 20

كارگران بارهاي مبلمان اغراق آميز را در عكس هاي آلن دلورمه حمل مي كننداين مجموعه عكس توسط عكاس فرانسوي، آئين دلووره، جامعه ي مصرف كننده ي چين را از طريق تصاوير دكتراي كارگران حمل كننده شمع هاي مينور مبلمان و كالاهاي ديگر، را فاش مي كند.
دلورم پس از بازديد از شانگهاي، به دنبال تصورات اتوبار 20 خود از شهرت شلوغ بود. او گفت: "ما همه به تصويري از توده هاي مردم كار مي كنيم كه در كارخانه هاي بزرگ كار مي كنند." "من مي خواستم در جهت مخالف قرار بگيرم و روي فرد تمركز كنم."
عكس هاي او نشان مي دهد كارگران حمل اسلحه به ظاهر غير ممكن از چيزهاي در مورد دوچرخه هاي اصلاح شده و يا حتي دست چرخ دستي.
در يك تصوير، يك مرد ديده مي شود حمل يك شمع عظيم از مقوا، كه احتمالا به مقصد قابل بازيافت است. يكي ديگر از نشان مي دهد يك زن كشيدن سبد خريد است كه به طور تصادفي با صندلي هاي چوبي قديمي ساخته شده است.
به گفته عكاس، بسياري از افرادي كه اين كار را انجام مي دهند، كارگران مهاجر هستند كه به دنبال فرصت هاي بهتر به شانگهاي مي روند. براي او، اين نيروي كار يك جنبه مهم اما ناديده گرفته شده از شهر پرجمعيت ترين چين است.
او گفت: "براي يك بار، استرس در آسمان خراش ها نيست، بلكه در مهاجراني است كه طول و عرض شهر را با بارهاي باورنكردني راه مي اندازند." "به نظر من، اين مهاجران حتي بيشتر چشمگير هستند."
Delorme اين سري را به عنوان يك تفسير در مورد جامعه مصرف كننده چين مي بيند. "مهاجر به نظر مي رسد مانند يك ابرقهرمان قادر به حمل اين نوع بار است، اما ما احساس مي كنيم كه اشياء او حمل مي كنند كه او را فرو برد، كه توسط آنها غرق مي شود ... درست مثل مصرف كننده است."
اگرچه Delorme عكس هايي را كه در طول اقامت هنرمند در شانگهاي ساخته شده است بر اساس تصاوير ساخته شده است، تصاوير براي اثبات بصري بيشتري ايجاد مي شوند.
او گفت: "من با قوانين ژانر مستند شكسته مي شوم چون بارگيري آسانسورهاي حمل و نقل به منظور توجه مردم جلب توجه مي شود، حتي اگر ما بتوانيم اولين تصور را داشته باشيم كه تصوير واقعي است." "براي تقويت واقعيت نيز مي تواند تحريك كننده باشد؛ اين چيزي است كه من مي خواهم با توتم انجام دهم. "
در نهايت، عكس هاي رنگي به معناي بازتابي در مورد چين اتوبار جنوب تهران معاصر و "ناسازگاري" است كه دالورم هنگام مشاهده او ديده بود.
عكاس گفت: "اين كشور كمونيستي كه به كارخانه جهان تبديل شده است اكنون Eldorado جديد براي اقتصاد بازار است."
عكاسان از سراسر جهان به چين سفر كرده اند تا شواهدي اتوبار تهران از توسعه اقتصادي و پيچيدگي هاي فرهنگي كشور ارائه دهند. رافائل اولويور "شهر ارواح" را در شهر تازه اي ساخته شده در شهر اروگوئه گرفت و كريس پروووست مجموعه اي را ارائه داد كه معماري پررنگ تر از ساخت و ساز ساختمان كشور بود.


برچسب: اتوبار شرق تهران، اتوبار غرب تهران، اتوبار شمال تهران، اتوبار جنوب تهران،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۱۱:۳۷ توسط:اتوبار 20 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :